Zárás

Így csináld az értékesítési tárgyalás legfontosabb elemét!

 

… ami nem más, mint a ZÁRÁS.

Az értékesítőknek a tárgyalás első részében könnyű a haladás.
De a zárásnál a legtöbben elbizonytalanodnak. Pedig itt dől el, hogy lesz-e megállapodás.
Ez a lépés nélkülözhetetlen az eladáshoz.

Valójában a legtöbb esetben az ügyfél szeretne igent mondani. Senki nem akar nemet mondani, mert akor biztosan nem oldódik meg a problémája.
Ugyanakkor csak ritkán fordul elő, hogy a tárgyalópartner kinyilatkoztatja a határozott érdeklő-dését, vagy a vásárlási döntését.

SZEMLÉLET
Neked kell zárnod, ne bízd az ügyfélre!
Nem kiszolgáló vagy, hanem értékesítő.

ELŐKÉSZÍTő kérdés
“Van valamilyen kérdése?”

ZÁRÁS
Az alábbi 6 féle zárástípusból válaszd ki a leginkább odaillőt!

 

Értékesítési zárástípusok

 

Dolgozd ki mindegyiket a termékedre vonatkozóan – és alkalmazd őket!

1.) Természetes zárás: ilyenkor csak egyszerűen megkérdezzük, hogy „szeretne belőle egyet”, vagy „szeretné ezt a …-t”?

2.) A szakértői vagy javasló zárás: itt a „szaktekin-télyünket” használva javaslatot teszünk a partnernek, hogy „javaslom, akkor rendelje meg most”!

3.) Alternatív zárás: egyiket vagy a másikat választja? Ez tetszik jobban, vagy inkább az?

4.) Összefoglaló zárás: ennél a módszernél felsoroljuk azokat a pontokat, amelyek az ügyfélnek tetszettek, pl.: Kedves …, Ön azt mondta, hogy sze-retne egy hosszú távú, stabil beszállítói kapcsolatot. Azt is elismerte, hogy ezzel nemcsak nyugodtabbá, egyszerűbbé válna a … beszerzése, hanem jelentős többletköltségektől szabadul meg. Azt is mondta, hogy az általunk ajánlott feltételek tetszenek Önnek. Meg tudunk állapodni az együttműködésről?

5.) Felhatalmazásos zárás: mikor az ügyfeled elé teszed a megrendelőlapot / szerződést, akkor ezt mondod: „ha az aláírásával felhatalmaz rá, akkor azonnal el is kezdem az intézkedést”.

6.) A „flow” zárás: megkérdezzük, hogy a partner-nek „eddig minden rendben van-e az általunk elmon-dottakkal kapcsolatban?” És ha igent mond, akkor ezzel folytatjuk: ”Akkor a következő lépés a …” – és mondd el, hogy mi szükséges a megállapodáshoz.

Meg akarod tanulni a profi zárást? Sőt, az egész értékesítési folyamatot (19 elem)?
Vagy a személyes értékesítés témakörének 5 alapelemét?
Mindezt a te cégedre, termékkörödre, piacodra szabottan?

 

Akkor gyere el 2,5 órás minitréningünkre, ahol megismerheted, hogy
hogyan tudod 2 hónap alatt felfuttatni a sales eredményeidet 70-320%-kal!
Itt jelentkezz >>>